بين أحضان قسوته

بين احضان قسوته (الفصل الثاني عشر)

بين احضان قسوته (الفصل الثاني عشر)

أن تختار من يبقى ولا يجفو ..!!
من يسكن نبضك دون وعدٍ زائف ..
ولا خوفُ ..!!
يليه

لا تلهث خلف من لا يبالي .!!
ولا تجعل الوهم دربك .!
القلب بيتٌ .!!
فلا تسكنه من يهوى هدمك .!!

” توقف جبران وتوقف قلب ونس للحظات حتي هتف: عندي مكالمه مهمه جدا لازم اعملها دلوقتي!!
حدق به الجميع بدهشه!
وغمغم صبحي بخبث وهو يلاحظ نظراته الي ونس وقال : اتفضل يا باشا!
نظر لها واردف: وصلي الباشا يا ونس!!

شعرت ونس أن أقدامها لا تستطيع حملها ، وهي تشعر بنظراته الحارقه تخترق جسدها ..
حدق بها وأشار برأسه وغمغم : قدامي!

قبضت على ذراع الكرسي وحاولت النهوض بصعوبه وتحركت بتجاه الغرفه ،وهي تسمع صوت دقات قلبها تتخبط داخل صدرها .. سار خلفها وهو ينظر إلي تفاصيل جسدها ويشعر بنار حارقه تسري بجسده الذي تصلب بشده ..

وصلت الغرفه وفتحت الباب واشاره له بيده وهمسة : اتفضل!!
نظر لها وغمغم بحزم : ادخلي قدامي؛
نظرت له وهي تحاول بلع لعابه بصعوبه
وهمس: اصلي!!

نظر لها والشرر يتطاير من عينيه وهدر: ولا كلمه!!
تحركت بصعوبه ودلفت الغرفه ؛ وهو خلفها وقف ينظر في أرجاء الغرفه ؛ حتي لاحظ انسحابها…
بلمح البصر قبض علي ذراعها ؛ وسحبها اليه واغلق الباب شهقت برعب وهي تحاول التملص منه
وهمسة: لالا
حاوط خصرها وقبض علي فكها واقترب منها وهمس: اششش اهدي!

حدقت به وهي تحاول تنظيم أنفاسها بصعوبه.. وصدرها يعلو ويهبط بشده.. نظر لها واقترب منها ومرر إبهامه علي حمالات فستانها ببطئ مثير جعل جسدها يرتجف بعنف .. حاولت التململ والتراجع حتي ألتصق ظهرها بالباب.. وهي تشعر بألم شديد يعصف بامعائها وكأنها اوشكت ع الانهيار…
  اقترب منها ودنا من أذنها وتمتم بحده : ايه الارف اللي انتي لابسه ده ؟!

أغمضت عينيها وقبضت علي فستانها.. وهي تشعر بانفاسه الهادره تلفح عنقها.. ووضعت يدها ع صدره العريض تمنعه وهمسه: ابعد شويا!!
ميل رأسه ولمس أذنها بشفتيه وهمس : هو أنا كل ما اقرب منك هتعملي الشويتين دول ولا ايه؟!
رمشت بعيناها وهي تشعر بدموعها تخنقها
وهمسة: انا مش بعمل شويتين؟!

انزلق بشفتيه الي عنقها وامتصه بشغف ..
عضت علي شفتيها تمنع شهقتها وهمسة: مـ مينفعش كـ كده!!
ضغط ع خصرها بعنف .. حتي شعرت أن خصرها ينشطر لنصفين .. ومرر يده على طول ذراعها حتي وصل إلي عنقها.. وانزلق الي عظمة الترقوه ..
تململت بتوتر وخجل وحاولت دفعه وهي تميل للخلف وهمسة : لا سيبني لا ..

همس وهو يدنوا منها ويميل عليها بجزعه : انتي اللي عايزه كده!! امال لابسه الفستان ده ليه؟!
هزت راسها بالنفي وغمغمت بدموع وهي تتملص منه : لا مش كده أنا لـ..

قطع جملتها وقبض علي عنقها من الخلف..
وهبط ع شفتيها بقبله عميقه ،والتهم شفتيها بعنف ويده تعبث بفخذها .. ورفعها بين ذراعيه ودفعها للحائط.. وهو يتملك منها ويلتهم شفتيها بعنف ..

لكزته بقوه وهي تنحب بصوت مكتوم.. حتي انزلق الي نهديها الظاهرين من فستانها وهمس : حلو كده!! هو ده اللي عايزه يا ونس؟!
شهقت برعب وهي تحاول التملص منه وهمسة: لالاا سيبني ارجوك أنا مش عايزه كده!!

قبض علي فكها واقترب من شفتيها حتي كاد يلمسهم وغمغم وعينيه تتأرجح بين شفتيها ونهديها : امال عايزه ايه لو مش عايزه كده؟؟
ولابسه الزفت ده ليه؟!
هدر باخر كلمه وهو يشق فستانها الي نصفين..
شهقت برعب وهي تحاول التملص منه.. ولملمت أطراف ملابسها وهي تنحب وتشهق بصوت مكتوم وهتفت بقهر : عشان مفيش غيره وكمان مش بتاعي!!

حدق بها ورفع وجهها وحدق بها وقال: امال بتاع مين؟! وازاي تلبسي حاجه حد؟!
عضت علي شفتيها تمنع شهقتها؛ وهي تحاول التملص منه؛ ودارت للجهه الآخر قبض علي خصرها وقربها إليه وضمها بحضنه من ظهرها علي صدره وغمغم وهو يضغط عليها بين أحضانه: فستان مين يا ونس؟!

شهقت بحزن عميق يفتك بقلبها وهمسة : واحده صاحبتي!
مرمغ وجهه في عنقها وضمها بحضنه ورفعها من الأرض وغمغم: مرات جبران الباشا متلبسش لبس حد انتي فاهمه!!
هزت راسها بالنفي وهمسه: أنا مش عايزه حاجه سيبني في حالي وبس!

سحب أطراف الفستان الممزق وتحرك بها الي الخزانه وفتحها وأخرج احد الفساتين وقال : فستانك ده؟!
هزت راسها وهي تنحب.. وتحاول ستر جسدها العاري بين أحضانه.. وقام بمساعدتها في ارتدي الفستان .. وحدق بها وقال: ممنوع عريان تاني مفهوم!!
 
نظرت له وهي تمسح دموعها بظهر يدها ..
وحاولت الحديث ؛ولكنها توقفت وهي تشعر بنعقاد لسانها أمامه .. هز رأسه واقترب منها ورفع وجهها واردف: اتكلمي!!
أغمضت عينيها وهمسة: حاضر انا مش بلبس عريان ده مكنش فستاني ولبسته عشان جوه البيت!!

حدق بها وهتف : انتي مقتنعه بكلامك ده؟!
نكست راسها بخجل وهمسة: لا!!
ابتسم بجانب فمه وقال : ونس ؛
نظرت له وردت: نعم !
دنا منها وتمتم: بوسيني!

جحظت عينيها بعدم فهم .. وتراجعت للخلف حتي اصطدم ظهرها بالخزانه .. وحاولت التملص منه.. فتمسك بها وحصارها بينه وبين الخزانه ..
وهتف : بوسيني! ولو البوسه معجبتنيش هطلع اهد الليله دي ع دماغ الكل!

تسمرت بارضها وهزت راسها بالنفي
وغمغمت بدموع: لالا ارجوك؛
نظر لها ورفع حاجبه وغمغم: طيب يلا!!

قبضت على فستانها وهي ترتجف.. واقتربت منه ولمست شفتيه برقه وجهل.. وهي تشعر أنها علي وشك الاغماء من فرط توترها وخجلها ..

اغمض عينيه وشعر بلمسه شفتيها.. بالرغم انها لم تقبله إلا أنه استمتع كثير بملمس شفتيها علي شفتيه..
قبض علي وجنتيها ؛ والتهم شفتيها بقبله ماجنه وهو يعتصر شفتيها بين شفتيه ؛ ويمتصهم بتمهل وهي تضع يدها على صدره .. وتشعر بدقات قلبها اوشكت علي التوقف ..

مر وقت وهو يلتهم شفتيها بشغف .. وكأنه يرتوي من رحيق ورد شفتيها..
اجفلا علي صوت دقات الباب .. ارتجفت اوصالها برعب ونظرت له ودموعها تنزل علي وجنتيها..

وضع يده على وجنتها برفق وقال: مالك متخفيش انت لسه مش مستوعبه انتي مرات مين مراتي متخفش من حد انتي فاهمه!!
هزت راسها بصمت وتحرك بتجاه الباب وفتحه وجد اميره أمامه وهتفت : لامؤاخذه يا باشا هي ونس فين؟!

رفع مكبه وهتف بثبات يحسد عليه : معرفش!!
هزت راسها وتحركت بتجاه الغرفه الاخري..
واغلق الباب ونظر لها .. اقتربت منه وقالت: أنا هطلع ولو سمحت تعالي عشان نقرأ الفاتحه!
نظر لها بحنق وهدر: انا قولت!!

قاطعته بسرعه دون وعي ومسكت يده وضمتها الي صدرها وقال: ارجوك!!
حدق بها والي يده التي تضمها بين يديها والي ملامحها عينيها الساحره وشفتيها المغريه حد اللعنه وهز رأسه وهتف : قدامي!

ابتسمت برقه وتحركت بتجاه الباب فقبض علي يدها وسحبها اليه وقبلها بعمق وهو يضمها لحضنه بقوه ويمرر شفتيه علي شفتيها بقبله عميقه وتمتم: مفيش حاجه ببلاش!!
تحركت بصعوبه وهزت راسها وهي تبحث عن الباب بتوهان وهمسة : الباب!!
قبض على خصرها وقام بتوجيها الي الباب وهمس في أذنها: الباب اهو!!

هزت راسها وخرجت بسرعه وهي تشعر برتجف جسدها وعدم قدرتها على النظر إليه ..
ابتسم بجانب فمه عليها وخرج خلفها واغلق الباب

ف الخارج
جلسوا جميعا وبدأ بقراءة الفاتحه وكل منهما تموج عينيه بمشاعر مختلفه..
نظر جبران إلي ونس بتعجب !!
من  فرحتها العارمه بشقيقتها .. فهي لا تفرح لنفسها كما تفرح لمن حولها ؟!
لحظات وشرد بملامحها الساحره علي الرغم من جمالها وأنوثتها المفرطه ولكنها مجرد طفله بالنسبة له.. تذكر عندما ذابت بين أحضانه في أقل من الثانيه بمجرد قبله شعر بجهلها وعدم خبرتها شعر برتجاف جسدها..

بلل شفتيه ببطء وهو يسترجع طعم شفتيها التوتية التي أثارت جنونه منذ اللحظة الأولى لماذا يشتاق إلى شفتيها بهذه الصورة الملحه ..
شعور غريب يجتاحه شعور لم يعتده يومًا كأنه يفتح على عالم جديد لا يعرف حدوده …

كلما نظر إليه اجتاحه الحنين ليس فقط إلى وجودها بين أحضانه بل وحتي إلى دموعها التي تذرفها بين أحضانه لماذا هي؟ لماذا استطاعت أن تزرع في قلبه كل هذا الهوس؟! كل تلك اللهفة التي لا تهدأ ؟!

نظر سليم إلي دمع وهو يشعر بسعاده عارمه تغمر قلبه .. لم يتمالك نفسه ولم يشعر أنه يمرر عينيه علي جسدها..  وهو يحاول السيطره على حريق شب بداخله..

يشعر أن جسده كتله من النار لا يستطيع التحكم به..
نظر الي عينيها بشتياق انزلق ببعينيه الي شفتيها الناعمه المهلكه لرجولته وقلبه .

كان صبحي يشعر بتخمه من السعاده وهو يمني نفسه بكم الأموال التي سينالها من وراء هذا الزواج لمعة عينيه بطمع وجنون وهمسه: اخيرا هستفاد حاجه منكم يا فقر!!

قلبت نظلي عينيها بملل ؛ فما يحدث الان بالنسبه لها ما هو اللي مسرحيه هزليه تصيبها بالملل والحنق والغضب ..

اخيرا انتهاء من قراءه الفاتحه واطلقت اميره زغروطها ملات المنزل فرحه وسعاده ..
هتف سليم بفرح ولهفه: ايه رايك يا باشا الخطوبه تكون امتي؟!
حدق جبران إلي ونس وهتف : أنا مشغول الفتره اللي جايه بافتتاح فندق الغردقه!!

اشار سليم وغمغم: طيب ايه رايك الخطوبه تكون يوم افتتاح الفندق!!
هز رأسه وتمتم: معنديش مانع ممكن نسافر بعد يومين عشان الافتتاح بعد اسبوع!

نظرت دمع الي شقيقتها بدهشة وقالت: يعني الخطوبه في الغردقه كده اصحابي مش هيقدرو يحضروا الخطوبه!!
هتف صبحي بخبث وغضب : اخرسي يا بت اللي يقولوا البشوات يمشي !!

هتف جبران بنبره حاده: اخرس انت متتكلمش معها كده دي دلوقتي تبع عيله الباشا!!
نظر الي ونس وهتف : هي واي بنت من بناتك لو شوفتك بتتكلم كده تاني حسابك معايه أنا مفهوم !
نظرت له ونس بدموع وهي لا تصدق دفاعه عنها ..

نكس صبحي رأسه وتمتم: أوامرك يا باشا حقك عليا!!
نهض جبران وتحرك الي الخارج وهتف: يلا !!
تحركت خلفه نظلي وجيلان بهدوء ونهض سليم وقبل راس دمع وهمس : هتوحشيني !
هزت راسها وهمسة: وانت كمان!

وانصرف خلفهم ، وأغلقت اميره الباب،  تحركت ونس إلي غرفته ،ولكنه توقف ع صوت صبحي قائلا بخبث : انتي غيرتي فستانك ليه يا بت؟!
بلعت لعابها بصعوبه ودارت إليه وقالت : عشان كان عريان!

نظر لها وفاح الخبث والشر من كلماته وهتف : والباشا معاكي ف الاوضه؟!
شهقت دمع وصكت اميره صدرها وهتفت: انت اتجننت يا راجل؟!
صاحت ونس بعنف: بتقول ايه ده راجل اد ابويا!!

اقترب منها صبحي وقبض على ذراعها وهتف بفحيح : انتي غاويه فقر الراجل عينه كانت هتطلع عليكي! انتي لو شاطره تجيبه رجله وتحبلي منه حتة العيل ده هيورث شئ وشويات!!
نزعت ونس ذراعها بعنف وهتفت : أنا نفسي اعرف انت ابويا بجد ولا انت بني ادم اصلا!!

لطمها بعنف سقطت على الأرض وهدر بعنف: فقريه لامك
وانصرف إلى الباب وخرج واغلق الباب بقوه ..
اقتربت دمع واميره من ونس وربتت علي يدها وقالت: معلش يا ونس اصبري هانت يا حبيبتي!!
مسحت دموعها وتمتمت: هانت ولا لا اهي عيشه والسلام!
…………………
في اليوم التالي في الفندق ..

دلفت ونس الي مكتب مديرها حتي تطلب اجازه حتي تستطيع السفر مع شقيقتها .. أنهت طلب الاجازه سريعا وخرجت التقت في طريقه بنرجس هتفت : ونس ايه الغيبه دي كلها ؟!

ضحكت ونس وردت وهي تحضن نرجس بسعاده : دمع اتخطبت يا نوجه اخيرا!!
ضمتها نرجس وهتفت بفرحه : بجد يا ونوس مبروك يا قلبي اخيرا عندنا فرح !

خرجت ونس من حضنها وهتفت : اه اخيرا يا ختي أنا أول مره اكون فرحانه كده في حياتي!!
ضحكت نرجس وردت : يخرب عقلك بتعشقي دمع دي؛
هزت راسها بالنفي وقالت : اكتر والله بحس انها بنتي مش اختي عارفه…
قطع جملتها صوت وائل : ونس !

شحب وجهها بشده وتجمدت بأرضها واغمضت عينيها بحزن.. ففرحتها بشقيقتها انستها وائل وحتي نفسها ..
اقترب منها وائل بابتسامة مليئة بالشوق وهتف : ونس أخيراً جيتي !
بلعت لعابها بصعوبه وهمسة : وائل ؛

اقترب منها وتمتم: ايه الغايبه دي عامله ايه يا ونس وحشتيني اوي!!
نظرت له بحزن عميق وهمسه : أنا لازم امشي!!
تحرك معها بدهشه وغمغم بنبره دافئه : مالك يا ونس؟ انتي كويسه حاسس شكلك متغير وحتي صوتك مش طبيعي؟!

هزت راسها بالنفي وتحركت بسرعه بارتباك وهتفت : مفيش حاجة بس في حاجات كتير شاغلة بالي اليومين دول!!
حدق ف آثرها بحيره مخلوطه بالغضب وقال: مالها دي؟!
رفعت نرجس منكبها بجهل وهتفت: مش عارفه غريبه اوي !!
في الاعلي في مكتب جبران …

حدق الي الشاشه واحتقنت عينيه بغضب حارق كور قبضته ونهض بعنف أسقط الكرسي من خلفه.. وتحرك خطوتين ثم عاد مرة أخرى وهو ينظر إلي الشاشه وهو يراها تغادر ضغط علي فكيه بغضب وهدر: الحوار ده لازم يبقي ليه اخر !!
…………………………..
في صباح اليوم التالي ..

استيقظت ونس علي صوت الهاتف.. يعلن عن رساله سحبت الهاتف .. ونظرت إليه لحظات وجحظت عينيها بدهشه وغمغمت : ايه الهبل ده ايه كل ده؟!

فركت عينيها وجلست وهي تحدق الي الشاشه بذهول لحظات ودق الهاتف برقم خاص نظرت إلي الرقم بفضول ودهشه ورفعت الهاتف وردت
بتردد : االو !!
أتاها صوته القوي : الو ؛

نظرت إلي الهاتف وبلعت لعابه وهمسة : مين!
لحظات صمت قطعها صوته الحاد: أنا جبران يا ونس
اكيد صوتي مش غريب عليكي؟!
هزت راسها وهمسة: افندم عايز ايه!!

ضغط علي فكيه وقال: يعني ايه عايز ايه؟ وهو لازم اكون عايز حاجه عشان اكلم مراتي!!
عضت علي شفتيها تحاول بلع الغصه المسننه بحلقه وقالت : أنا مش قصدي بس انا!!
قطعها ببرود جليدي وغمغم : انتي تسمعي وتنفذي وبس!

هزت راسها وهي تنظر إلي شقيقتها الغافيه
وردت : أوامرك!
زفرا بحنق وهتف: اتكلمي زي الناس بلاش البرود ده معايا يا ونس؟!
قطبت حاجبيها بغضب وقالت : انا قولت ايه دلوقتي!!
ابتسم بجانب فمه وكأنه نجح ف اغضبها ورد: ما علينا أنا بعتلك مبلغ صغير انزلي اشتري اي حاجه محتاجها !!

صمت لحظه وهدر بفحيح: بس لابس محترم والا انتي عارفه يا ونس؟!
هزت راسها من هذا المتجبر وهتفت : أنا مش عايزه حاجه منك ولا من اي حد وانا لبسي محترم ع فكره
ومش هسمح لك !!
شهقت برعب عندما هدر بصوت حاد : خلصتي !!

صمتت لحظه وهزت راسها بالايجاب وهمسه: امم
عض علي شفتيه بحنق وهتف : ما تردي يا بت !
هتفت بسرعه : ايوه خلصت!
زفر بعنف وقال : تنزلي تشتري كل اللي محتاجه من غير ولا كلمه!!

قطبت حاجبيها وصاحت: يعني انزل غصب عني؟!
هتف برد قاطع ،: اه يا ونس غصب عنك!!
لحظه واغلق الهاتف دون أن يكلف نفسه عناء السلام
حدقت الي الهاتف وهدرت : غبي متوحش؛

ألقت الهاتف أمامها وهي تسحب الغطاء على راسها وهمس: يعني هيعمل ايه؟!
مرت لحظات وهي تتذكر أفعاله المختله معها سحبت الغطاء ونهضت بسرعه وغمغمت : يلا الطيب احسن !!
……………………
في احد المولات..

مر الوقت سريعا .. ودلفت ونس وشقيقتها واميره ومي .. الي أحد أكبر المولات التجارية وهتفت اميره : اللي قوليلي يا بت يا ونس انتي جبتي فلوس منين؟!
اقتربت ونس من أحد الارفف وهتفت : قبضت امبارح يا ابله !
قطبت دمع حاجبيها وقالت: في نص الشهر يا ونس
أخفت ونس عينيها وردت : أنا بدأت شغل في نص الشهر يا حبيبتي!

تحركت ونس إلي رف اخر وهي تقلب في ملابس البحر باشكالها المختلفه .. مسكت أحدي القطع وعضت علي شفتيها بخجل .. وإعادته الي الرف مره آخره .. ثم تذكرت جبران وتحكوماته فسحبته مره اخري وهمسه: والله لاحرق دمك يا متوحش!!

هتفت دمع بحيره: ونس انتي اتجننتي من امتي بتلبسي مايوه!!
ضحكت ونس وردت: مره من نفسي يا ستي!
خرجت اميره وهتفت : ايه رايكم يا بنات ؟؟

أطلقت دمع صفير بإعجاب وهتفت: نفسي اعرف يا ابله اتجوزتي صبحي ليه وانتي زي القمر ؟!
تنهدت اميره بتعب شديد وغمغمت: النصيب يا بنتي!!

اختارت ونس أكثر من موديل وشكل من الفساتين الصيفيه .. ودلفت الي غرفه تبديل الملابس وبدأت بتجربتها .. حتي رن الهاتف دون انقطاع نظرت إلي الشاشه وزفرت بحنق وقامت برفض المكالمه..

حدق الي الهاتف بدون تصديق وهاجت عينيه بلهيب حارق بغضب ورفع حاجبه من جرائتها وعاود الاتصال مره اخري ..

نظرت ونس إلي نفسها بعدم تصديق بفرحه طفوليه حتي دق الهاتف زفرت بحنق ورفضة المكالمه مره اخري وهمسه: سيبني في حالي بقا ااف !!
جن جنونه ونهض وهو يشعر ببركان انفجر براسه وقام بإرسال رسالة صوتية ..

عند ونس قامت بارتداء اخر فستان وهي تنظر إلي نفسها بانبهار وهتفت : الله ايه ده انا أجنن بجد !!
قلبت عينيها بملل عندما دق الهاتف برساله صوتيه رفعت الهاتف وجحظت عينيها برعب عندما سمعت صوته الرعدي : ردي يا ونس احسنلك!!

بلعت لعابها برعب من صوته المرعب وشهقت عندما صدح صوت الهاتف قامت بالرد وهتفت : نعم في ايه؟!
هدر بحده : صوتك يا بت !!
عضت ع شفتيها وقالت : حصل ايه؟!
هدر بغضب : انتي اتجننتي بترفضي المكالمه ليه؟!
نظرت إلي المراه وقالت : مش عارفه ارد والله!!
رد الآخر: ليه يعني أنا اهم من اي حاجه ف حياتك فاهمه؟!

اغمضت عينيها وهمسة: فاهمه بس انا كنت بقيس الفستان ومعرفتش ارد!
بلل شفتيه وقال: انتي لابسها دلوقتي؟!
هزت راسها وهي تضع يدها على خصر الفستان : اه !!

صمت لحظه وقال : افتحي الكاميرا !
جحظت عينيها بعدم تصديق وهزت راسها بالنفي وغمغمت: لا طبعا!
ابتسم بجانب فمه ورد: خلاص هجيلك دلوقتي!!

شهقت برعب وهتفت : لا مينفعش!!
رد بتأكيد : يبقي تفتحي الكاميرا ؛
هزت راسها وهمسة: حاضر ااف !!
عض علي شفتيه وهتف : قولتي ايه؟

ردت بسرعه : ولا حاجه يا سيدي استنا هفتح اهو !
قامت بفتح الكاميرا ووقفت أمام الهاتف وهي تغمض عينيها بخجل حدق بها بدهشه ورفع حاجبه وهو يتأملها بلهفه فشل في اخفاءها بلع لعابه بصعوبه وهو يبلل شفتيه وقال : لفي كده !
نظرت له بدهشة وردت: ليه ؟
نظر لها بحده واردف: لفي؛

دارت وأعطته ظهرها وهي تشعر أن نظراته العميقه تخترق الشاشه ويلتهم جسدها .. حدق به من اعلي الي اسفل بعيون يملؤها الشوق والحنين لحظات وهز رأسه وتمتم: الفستان ده ممنوع يتلبس بره ولا حد يشوفه عليكي؟!
دارت وقالت : امال اشتريه ليه خلاص مش هشتريه!

حدق بها بحده وهتف : انتي متعرفيش تسمعي الكلام وتسكتي لسانك ده لازم يقصر يا ونس واتقي شري!!
بلعت غصتها وقالت : أنا قصدي طلما مش هلبسه بلاش اشتريه!!
زفرا بحنق وصاح : وبعدين بقا اسمع الكلام واسكتي!!

واغلق الهاتف بغضب وهدر بعنف: ماشي اصبري علي..
نظرت إلي الهاتف بحنق وهي تشعر الدموع تحرق عينيها وقامت بتبديل ملابسها وخرجت ..

قضت الباقي من اليوم في التسوق وهي تحاول نسيان كلماتها القاسيه وعنفه وقسوته معها ..

وعادت الي البيت مع إخوتها وهي لا تستطيع تحريك جفنيها من شده التعب و الإجهاد والتوتر النفسي والبدني والقت نفسها علي فراشها وهي تغمض عينيها وتذهب إلى النوم وتتمني أن لا  تستيقظ مره اخري ..
………………………….
مساء في الطائره الخاصه لجبران الباشا ..

جلس جبران وهو يتصفح شاشه الكمبيوتر المحمول الخاص به وهو ينظر إلي ونس من حين لآخر بنظرات ثاقبه ..
جعلها تتململ بتوتر وهي تشعر بغثيان قوي يداهمها
أغمضت عينيها وهي تحاول سحب أنفاسها بصعوبه..

مالت عليها دمع وقالت : مالك يا ونس ؟!
عضت علي شفتيها وهمسة: معدتي مقلوبه ودايخه !!
ربتت دمع علي يدها وردت : سلامتك يا قلبي اقول للمضيفه تجبلك حاجه سخنه تهدي معدتك !!
هزت راسها بالنفي وغمغمت: أنا هروح الحمام..

نهضت ونس وتحركت بتجاه المرحاض وتلك العيون تراقبها بشغف وشوق عارم .. بلل شفتيه وهو يشعر أنها اشتاق الي شفتيها بعنف .. اشتاق الي احتضانها والشعور بجسدها يريجف بين أحضانه ..

وحتي الي مقاومتها الضعيفه والرقيقه التي تثيره بجنون وتهلك رجولته بعفويتها وسحرها وأنوثتها المفرطه ..

عند تلك الفكره اغلق الحاسوب ووضعه جانبا ونهض الي الغرفه التي بجانب المرحاض ووقف علي الباب ينتظر خروجها ..

عند دمع وسليم ..
مال علي أذنها وهمس: وحشتني شفايفك يا ديمو!
رمشت باهدابها وهي تحاول دفعه وهمسه: سليم !!
ابتسم بعبث وهمس: روح سليم وهواه؛
مرر يده علي ساقها بطريقه مثيره وقال : أنا غبي اوي ؛
قبضت علي يده وهمسة: ليه؟؟

مسك يدها وقبلها وتمتم ؛ عشان مخلتش الخطوبه تبقي جواز علي طول بس ملحوقه ..
نظرت له وردت بدهشة: ملحوقه يعني ايه؟!
حدق بـ عيناها وهمس : الخطوبه تبقي كتب كتاب يا قلبي!!

عند المرحاض..

خرجت ونس وهي تشعر بدور يفتك برأسها .. وأغلقت الباب وتحركت خطوه واحده .. شهقت بفزع هي تشعر بذراع قوي يسحبها بسرعه الي الغرفه.. ويغلق الباب وجعل ظهرها للباب وثبتها بالقوه وهمس: اشش اهدي !!
ارتعشت شفتيها وهمسة : في ايه!! ليه كده خضتني ؟!
حدق بها وهو يلتهم ملامحها بعينيه الحادتين حتي لاحظ شحوب وجهها بشده وضع يده ع وجنتيها وغمغم بقلق : مالك يا ونس وشك اصفر ليه؟!

ارتعشت أطرافها تحت تأثير لمسته وتململت بتوتر وخجل وهزت رأسها وهمسه: مفيش حاجه أنا كويسه !!
زفرا بحنق وهتفت: اتكلمي مش بحب اعيد كلامي مرتين!!
عضت علي شفتيها وهمسة : اصـ صلا معدتي بتوجعني اوي!

اقترب منها ووضع يده علي معدتها المسطحه وهمس : ليه يا ونس؟!
تراجعت وهي تحاول سحب يده من علي معدتها وهزت راسها بالنفي وردت بتلعثم : اصلا عندي غثيان من الطيارة..

اقترب منها ووضع يده علي وجنتها ومسح عليها وهمس : اشغلي نفسك بإحساس اكبر من الالم عشان تنسي الالم!
نظرت له ورفعت منكبها وقالت: احساس ايه يعني؟!
اقترب منها وهمس وهو يلتهم شفتيها بعنف: زي كده!!

شهقت وحاولت سحب نفسها ودفعه بقوه لكنه مرر يده ع خصرها وقربها إليه بشده وهو يلتهم شفتيها العلويه ويمتصها بعنف ثم السفليه وهو يسحبها بأسنانه حاولت التملص منه وضربته علي منكبيه وهي تشعر أن أقدامها لا تستطيع حملها ..

ضمها بتملك مجنون وقوه ودار بها وهو يلتهم عنقها ويمتصه بعنف شهقت برعب وهي تدفعه وهمسه: لالالا اااه
تراجع بها حتي اجلسها على الفراش ونزع سترتها ودفعها للخلف وهبط فوقها واحتضن شفتيها بقبله عميقه عنيفه وهو يميل رأسه حتي يتمكن من شفتيها وهمس بدون وعي: ساحره انتي يا حبيبتي سحرتيني!!

جحظت عينيه بعدم تصديق وتململت وهي تشعر برتجف جسدها وبرودة أطرافها تحت لمساته وهمسة: كـ اممممم
ابتلع شفتيها بداخل فمه بقبله ناريه وهو يشعر بجسده يأني مطالبا بها …
شهقت برعب وحاولت النهوض وهي تسمع الاصوات تعلو ف الخارج بشده وووووو
……………………
ساحره القلم ساره احمد

1 1 vote
Article Rating
Subscribe
نبّهني عن
guest
0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments