عندما يعشق الشيطان

عندما يعشق الشيطان(الفصل العاشر)

عندما يعشق الشيطان(الفصل العاشر)

  • انتفضة عهد ع صوت صراخ هويدا , وصوت عمر الغاضب  ، اندفعت عهد الي غرفه سما وتبعها فريد … دلفوا الي غرفه سما وتسمروا ف مكانهم بذهول  .. وهم يشاهدون عمر يقبض على ذراع هويدا بغضب وسخط شديد ويصبح: انطقي يا بت جبتي الفيديو ده منين ؟؟
  • وتعرفي حور منين انطقي ؟!

هويدا بدموع ورجفه : قلتلك معرفش خطيبتك .. سيب دراعي يا حيوان …

اندفع فريد بسرعه وسحب هويدا من يد عمر وخلصها منه وهتف بغضب : سيب دراعها يا عمر انت اتجننت ؟!

اخذت عهد هويدا ف حضنها وربتت ع كتفها : اشش خلاص يا حبيبتي اهدي ..

هويدا براجفه : عايزه امشي من هنا يا عهد ..

سما بخوف : استني يا هويدا ..أنا السبب في كل حاجه ..أنا اسفه اوي !!

تمتمت عهد : يلا يا حبيبتي نمشي “”

عمر بغضب : تمشوا فين  ؟!  مفيش حد هيتحرك من هنا الا لما اعرف كل حاجه ..

فريد بغضب : اصبر بقا عشان تفهم ..

هتفت سما : هويدا ملهاش دعوه بالموضوع يا عمر !!
أنا اللي عارفه كل حاجه ,,

نفض عمر يد فريد بعنف وغمغم وهو يمسك ذراع سما : عارفه ايه انطقي ؟!

سما برعب : حور بتخونك يا عمر مع خالد زميلها ف المكتب .. ومع رجاله تاني كمان ..

عمر بعدم تصديق: انتي كدابه  ،، حور مستحيل تعمل كده !!

دلفت حنان بفزع : ف ايه يا ولاد ليه الزعيق ده ؟!

سما بدموع : أنا مش كدابه  .. حور بتخونك …قطع كلمه سما صفعه قويه من كف عمر ع وجنة سما وصاح : قلتلك مستحيل !!

شهقه خرجت من فم عهد وهويدا …
وهم يتمسكوا بسما بخوف قبل سقوطها ..

ضمت حنان ابنتها بحمايه : انت اتجننت يا عمر ؟!

جذب فريد عمر من قميصه وضربه بقوه بمقدمة رأسه ع انفه وهو يهتف بغضب: يمكن دي تفوقك ؟!
انت اتجننت ياض بتضرب اختك عشان الوسخه بتاعتك !

وضع عمر يده ع أنفه بالم وصاح : بتضربني يا فريد ؟!

صاحت حنان : لا يا فريد !!

فريد بفضب : واكسر عضمك كمان … قبل ما تضرب
اختك وتتهمها بالكدب اتاكد من كلامها الاول ..

جذب فريد الهاتف من الأرض والقاه ف وجه عمر : خد وغور اتاكيد من الارف اللي ف الفون ده وبعدها .. اتكلم واضرب يا دكر ..

مسك عمر الهاتف وخرج بغضب اعمي والشياطين تلاحقه..
تقدم فريد وسحب سما وضمها ف حضنه وهو يمسح على شعرها بحنان غمغمت سما بدموع : أنا مش كدابه يا أبيه ..

  • عارف يا سما عارف يا حبيبتي !!

هتفت حنان بغضب : ممكن تفهموني ايه اللي بيحصل ؟!

تمتمت عهد بخجل : احنا هنمشى وسما تفهم حضرتك ”

تحركت عهد وهويدا الي خارج الغرفه .. مسك فريد يد عهد وغمغم : استني يا قلبي هوصلك !!

حدقت حنان فيهم وهتفت : كمان هو أنا مش معاكم ف البيت ده ولا ايه ؟!

خجلت عهد وحاولت سحب يدها من يد فريد لكن فريد تمسك بها بقوه وهتف : هفهمك بعدين يا امي .. يلا يا عهد ،

سحب فريد عهد وخرج وخلفهم هويدا …

ضربة حنان كف ع اخر : هو ايه اللي بيحصل هنا ؟!

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ذهب عمر الي أحد أصدقاءه وطلب منه عنوان هكر يعرفه … أخذ العنوان وذهب الي الهكر ..
وأكد له أن الفيديوهات والصور والمحادثات كلها صحيحه وغير مزيفه .. اخذ عمر الهاتف منه بعد أن طلب منه خدمه …
وانصرف ذهب الي عنوان حور طرق الباب بغضب شديد فتحت والدة حور وهتفت بخضه : ف ايه يا عمر حصل ايه ؟!

عمر بغضب وسخط: بنتك فين ؟!

-جوه نايمه !!

دلف عمر بسرعه الي غرفه حور وجدها تنام بهدوء قبض ع شعرها بقوه ورفعها بغضب وغباء .. صرخت حور برعب : ف ايه يا عمر؟!

صرخ عمر بغضب: أنا تخونيني يا فاجر يا بت الكلب… دانا هقتلك واشرب من دمك ..

دلفت ام حور بسرعه وحاولت سحب ابنتها من يد عمر : سيبها يا عمر هتموت بنتي ف ايدك ..

دفع عمر حور بغضب ع الفراش .. وقبض ع زراع والدتها ودفعها خارج الغرفه واغلق الباب بسرعه :
انتي لو عرفتي تربي الفاجره دي مكنتش اقتلها دلوقتي !!

رجع الي حور التي انكمشت ع نفسها برعب قبض عمر ع قدم حور وسحبها من الفراش بعنف ورزعها ع الأرض وهي تشهق برعب : أنا معملتش حاجه صدقني يا عمر !!

صاح عمر بغضب: كل ده ..  ومعملتش حاجه عايزه تعملي ايه اكتر من كده ؟!

نزل عمر لمستوي حور وصفعها مره بعد مره حتي دارت الدنيا بها … نهض عمر مره آخره وسحب حزام بنطاله ولفه ع يده ونزل ع جسد حور بغضب شديد اخذت حور تتلوا تحت ضربات عمر وتصرج بهستريا

صاح عمر : اصرخي يا ش* يا فاجر أنا هقطع من لحمك وارميه لكلاب السكك اللي شبهك

كل هذا ووالدة حور تضرب الباب بكل قوتها وتصيح :  حرام عليك .. سيبها بدل ما اطلبلك البوليس !!

فتح عمر الباب وخرج دلفت والدتها وصرخت بفزع عندما وجدت ابنتها جثه هامدة غارقه ف بركه دم !!

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
وصل فريد الي شركه .. والده وسئل ع مكتب خالد دلف الي مكتب خالد بفضب…  وسحبه من سترته وضرب انف خالد بجبهته بقوه

خالد بفزع : ف ايه يا فريد باشا أنا عملت ايه ؟!

ضرب فريد انف خالد مره آخره حتي انفجرت الدماء منه وصاح : بقا مش عارف عملت ايه يا ع* ص يا ابن المره !!

ضربه مره اخري بقوه اكبر : أنا هقلك عملت ايه …
ضربه بقدمه بقوه تحت الحزام : عامل فيها دكر وتتجرء وتنام مع خطيبة اخويا يا ابن الش*

قبض فريد ع عضو خالد بفضب اعمي وصاح : أنا هخليك متقربش من اي واحده…… تاني طول عمرك تمشي ف الشارع لو شوفت واحده تنزل عينك ف الأرض يا ابن الم*

صرخ خالد وتلوا بالم شديد وصاح بترجي : ابوس ايدك يا باشا عمري ما هعمل كده…  هسيب البلد كلها وامشي … بس ارحمني ابوس رجلك !!

نفضه فريد ع الأرض بقرف … وهبط لمستوه وهتف : احمد ربك أن أنا اللي جتلك .. لو كان عمر سبقني كان هيشرب من دمك

قبض ع سترته وهتف : مش عايز اشوف وشك تاني ولو صدفه انت فاهم ,!!
هز خالد رأسه بزعر وهتف : حاضر .. ح حاضر همشي من البلد كلها ..

نفضه فريد بغضب وخرج من المكتب وجد مجموعه من الموظفين حول المكتب هتف بصوت جهوري : ف ايه خلاص المولد انفض

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ف شقه زين بالقاهره
يجلس زين بشرود ف الشرفه تقدم يوسف هو يحمل كوبين من القهوه وقدم واحد الي زين وجلس أمامه هتف يوسف: هااا , وصلت لفين ؟!

رمقه زين بعدم فهم : وصلت فين ازاي !!

رفع يوسف حاجه وغمغم : شايفك سرحان من بدري
اخذ رشفه من القهوه وتمتم : هكون فين .. ف غيرها اللي مركبه قلبي الهم !!

حدق يوسف ف أخيه وهتف : مالها !!

تنهد زين بهم : طول عمرها تتجنبني ..  بس امبارح كانت غريبه …

  • غريبه ازاي ؟!
  • عيونها كنت فيهم نظره غريبه !!

مسح يوسف ع وجهه وهتف : يعني ايه .. أنا مش فاهم منك حاجه ؟!

حدق زين الي الخارج وغمغم : مش عارف .. بس حسيت قلبي مقبوض اوي !!

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
مساء عند عهد
استيقظت هويدا من نومها بعيون منتفخه من آثار الدموع .. تذكرت عندما  دخل عليها عمر دون شعور منها. ….

فلاش باك ….

دخل عمر غرفه سما وهو يتمتم : استر يارب فريد ده مش هيجيبها البر ..

وقعت عينيه ع هويدا تجلس ع فراش سما مشط جسدها بعينيه من وجهه الملائكي الي قوامها الرائع تقدم ببطئ وحدق الي ما يشغل هذه الجميله جحظة عيونه بعدم تصديق وهو يري فيديو حور وهي برفقه  شخص لا يعلمه وهم يسبحون ويقوم بتقبيلها بطريقه مقززه …

صرخت هويدا برعب عندما جذب عمر الهاتف وقبض ع زراعها ورافعها بغضب
شهقة هويدا برعب وانسحب الكلام من شفتيها المرتجفه

عوده #

عالت شهقات هويدا وهي تتذكر نظرات عمر المرعبه دلفت عهد الي الغرفه ع صوت نحيب هويدا وهي تهتف : حبيبتي متخفيش !!

جلست مع هويدا وضمتها بحنان حتي تهدأ من نحيبها قليلا … اخذت عهد تمسح ع راسها وهي تمتم : خلاص يا قلبي حصل خير !!

غمغمت هويدا يتقطع : كل مااا افتكرر نظراااته اخاااف اوي ..

ربتت عهد ع ظهر هويدا وأخذت تهدئها حتي ذهبت ف النوم مره اخري … دق هاتف عهد انسحبت من جانب هويدا بهدوء وخرجت  وهي تتمتم : الو ..

  • ايوه يا حبيبي انا تحت .. ممكن تنزلي محتاج اتكلم معاكي …

غمغمت عهد بتوتر : فريد الوقت اتاخر !!

فريد بحزن : عشان خاطري يا عهدي .. انا محتاجلك اوي يا قلبي !!

تنهدة عهد واومات برأسه: حاااضر .

نزلت عهد ورات فريد كان يقف بجوار السياره ويسند ع سيارته وينظر إلي السماء بحزن ابتسم فريد عندما وصلت إليه رائحة عهد نظر لها بحنان وغمغم : وحشتيني ..

حدقت عهد ف عيون فريد والحزن الغريب بداخلهم وتمتمت : مالك حاجه حصلت تاني ؟!

ضغط فريد ع جفونه وغمغم : تعالي معايا لحد يشوفك !!

ضم يدها دخل كفه ودار بها حول السياره فتح الباب وساعده تصعد السياره .. واغلق الباب ولف مره اخرى وصعد ف كرسي القياده وانطلق ..

تمتمت عهد : هنروح فين ؟!

–  متخفيش مش هنبعد …

اومات عهد بصمت .. بعد دقائق وصل فريد الي مكان هادئ ع النيل … وصف سيارته والتفت الي عهد :
تحبي ننزل نقعد ف اي كافي ولا نفضل ف العربيه ؟!

نظرت عهد إليه وتمتمت ،: لا خلينا هنا لحد يشوفنا !!

ضم فريد يد عهد ورفعها وقبله برقه عدة قبلات:
طول ما أنا معاكي متخفيش من اي حد ولا اي حاجه انتي فاهمه …

سحبت يدها وهتفت: مش هتقولي مالك بقا ..

تنهد فريد : اللي حصل النهارده مع عمر قلب عليا المواجع !!

اول مره تبادر هي وتمسك كف فريد وغمغمت : احكيلي يمكن ترتاح !!

حدق فريد ف يدها التي تضم كفه ورفع نظره الي عيونها وهمس : عهد انا بحبك اووي ..  بعشقك ..

برقت عهد عيونها .. وسحبت يدها ..

  اقترب فريد منها ومسح على وجنتيها وغمغم: هتصدقيني لو قلتلك اني مبقتش ارتاح غير معاكي .. وانتي قدام عيني .. نفسي احطك جوه عيني يا عهدي ..

ضاعت عهد .. وانفاس عهد ..ودقه من دقات قلبها سلبها هذا الفريد ..

خفضة عهد عيناه الي الأسفل ..
مد فريد يده ورفع وجهها وهمسة بصوت دافئ حنون : بلاش توطئ راسك يا عهد راسك لازم تكون مرفوعه كده دايما ”

بللت عهد شفتيها .. واضطربة  انفاسها من اقترب فريد منها .. كلماته , وانفاسه , وحنانه , وصوته كل شي به يسلب عقلها .. مسكت يد فريد تمنعه من مواصلة أفعاله الساحره وغمغمت: فريد عشان خاطري .. أنا مش قادره اتحمل عمايلك دي .. أنا اول مره يحصل معايا كده.. حاسه قلبي هيقف !!

يالله ,  فريد الان ف اسعد لحظات حياته وهو يري تأثيره الطاغي عليها ما كان يحلم ف أحلامه أن تكون له انثي بكل هذا الغنج والدلال والبراءة ..  قرار أن يرحمها اخيرا وهتف بمرح : انا معرفش عندك اي حاجه لحد دلوقتي احكيلي يا ستي عايز اعرف كل حاجه عنك ؟!

تمتمت عهد ف نفسها  :  وانا بقي في اعصاب احكي حاجه !!  ثم هتفت: انا اسمي عهد ابراهيم من الاقصر … باباي مهندس .. وماما ست بيت ..عندي اخويا مروان الكبير مهندس ومتجوز وعنده ادم ونور بعشقهم .. واخويا التاني مازن وكيل نيابه ولسه عازب .. بس كده أنا حياتي كانت فاضيه يعني ..

هتف فريد بابتسامه ساحره : كله حلوه اللي حوار ولاد اخوكي اللي بتعشقيهم ده يا هانم !!

رفعت عهد حاجبه وهتف :  ،ليه بقا ؟!

  • طبعا ممنوع تعشقي حد غير  !! وقبل ما تتكلمي حتي لو اطفال .. قلتلك قبل كده بغير عليكي من الهواء اللي بتتنفسيه .. اتقي غيرتي احسن !!

غمغمت عهد: يا سلام !!

ثم قطع جملتها صوت رنين الهاتف حدق فريد ف هاتفه وقال : معلش يا قلبي هرد ع نونه بس !!

رفع الهاتف الي أذنه سمع صوت حنان تصيح : الحقني يا فريد البوليس قبض ع اخوك عمر وووووو

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ساحره القلم ساره احمد

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
نبّهني عن
guest
0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments