علي قيد العشق

علي قيد العشق(الفصل الرابع عشر)

علي قيد العشق(الفصل الرابع عشر)

وكم أشتهي أن أسرق من الزمن لحظة لقاء …
فقط لأخبرك ماذا يفعل حبك داخل روحي
……………………………………

بداخل أحد الغرف وقف فريد وبجواره ممدوح ويوسف ثم عمر ومازن كان فريد يرتدي بنطال من الجينز ويترك جزعه العلوي عاري ويقوم بلف رباط ضاغط ع كفيه دخل رجل قصير القامه وابيض البشره وقال : يلا يا صياد الماتش هيبدا ،

اوما برأسه واشاره له بيده انصرف الراجل
وقال ممدوح : فريد خلي بالك احنا لسه عايزين رامز عايش !
رفع حاجبه ونظر له وأصدر صوت معترض : اخخخخ !!!
أشار له عمر وهتف: رواق يا دنجوان ؛
غمغم يوسف لي عمر : صعبان عليا اوي هيتحول عليك !
اوما مازن برأسه وقال: بجد يا فريد ع الدوغري أنا اتثبت شكلك يخوف يا جدع !!
نظر له فريد وقال بثقه يشوبها الغرور : لسه هتتثبت اكتر “
هتفوا جميعا بصخب: العب يا دنجوان ؛؛

تحرك فريد وخلف الجميع وخرج الي حلبة المصارعة التي كانت تضج بالزحام فـ ماتش ملاكمه للصياد حدث ضخم لم يحدث منذ زمن ، وقف فريد وهو يرمق رامز بنظره ناريه متوعده بوجه مخيف يثير الرعب ف قلب رامز ، لكن بادله بنظره بارده ووجه جامد
نظر مازن الي فريد وقال: هتلعب مع اي واحد من دول ؟!
اشاره له برأسه وهتف: الع** اللي لابس شورت اسود ؛
رمقه يوسف بنفور وقال  : هو ده ده شكله خ** يا عم !! سيبني عليه أنا …
تمسك به فريد وضحك وقال : اهدي يا وحش شايلك للكبيره ، أنا هطلع ديك أمه !
أشار له ممدوح وغمغم: فريد !!
نظر فريد الي ما اشاره له ممدوح وجد مايا بجانب رامز ,,
بصق فريد بقرف واردف : عارف !!
نظر له عمر ورد : هي هتفرق معاك يعني ؟!
تقدم فريد الي الحلبه وهدر : ولا الهوا دي مره مـ* ؛؛؛

ع باب البار دلفت عهد ومرام وسما وهويدا كانت عهد تتمسك بذراع مرام برعب وهي تنكمش ع نفسها بخوف ..
هتفت مرام : عهد سيبي دراعي انتي مكلبش فيا كده ليه هنقع ع وشنا يا بنتي ؟!!
هزت راسها بالنفي وهتف: لالا متسبنيش انا اول مره ادخل مكان زي ده الناس شكلهم غريب اوي “

همسة سما وهي تتمسك بذراع هويدا : بت يا هويدا لو شافونا هنا هينفخونا !
ربتت هويدا ع يد سما وردت : اصبري احنا اللي هننفخهم ؛ البيه بيكدب ويقولي عندي شغل ؟! ماشي ياعمر !!

ع الجانب الآخر جلس يوسف وعمر ومازن وممدوح ع أحد الطاولات وتقدمت  فتاه من العاملات بالبار بالمشروبات إليهم وانضم إليهم اربع فتيات وهتفت احدي الفتاه بدلال تتقنه : مش عايزين صحبه حلوه ؟!
نظر له مازن وهتف: طبعا يا قمر !!
غمغم يوسف: تشربوا ايه يا حته انتي وهي ؟
لكزه عمر ورد : اتلم انت وهو هتودنا ف داهيه يا ع** !!
ضحك ممدوح وقال : ياعم جدد طاقتك ليله تفوت ولا حد يموت ؛
غمغم عمر وهو يشرب كاسه : لا هو ف حد هيموت
أنا قلبي حاسس !!

داخل الحلبه وقف فريد امام رامز ؛ أشار الحكم بإشارة البدا ؛ تراجع فريد خطوه ثم تقدم وضرب مازن بقدمه ضربه قويه دفعته بقوه الي خارج الحلبه تحت اقدام الجماهير ؛؛
هلل الجميع بصخب وعال الهتاف باسم الصياد !!

بصق ممدوح ما ف فمه بذهول وهتف: الله يخربيتك يا صياد !! هو ده اللي اتفقنا عليه ؟!
صفر مازن وعمر بإعجاب وقفز يوسف بصخب وهتف : دشمل يا صياد ؛؛

عند البنات
فذت عهد وهويدا وسما برعب !!
وهتفت مرام بمرح : اوووووه يجنن !!
غمغمت عهد بتوتر: أنا عايزه امشي أنا كده هخاف منه أنا بقعد معاه ف شقه واحده !
نظرت له مرام بخبث واردفت : المفروض تحسي بالامان يا هبله ! ف واحده تخاف ومعها كتله الرجوله دي ؟!

شعرت عهد الغيره تغلي كبركان داخلها وهتفت : مرام لمي عينك متبصيش عليه كده ؟
حدقت به بذهول وهتفت: هو أنا بس اللي ببص عليه ؟ بصي انتي حوليكي وشوفي البنات هتاكله بعيونهم !!
نظرت عهد حولها ولمعت الدموع ف عينيها وهي تري جميع الأنظار موجها إليه !!
حدقت به ورفعت حاجبها وهي تراه عاري الصدر وجسده كتله من العضلات تلمع بحبات العرق بشكل يخطف الأنفاس غمغمت وهي ع وشك البكاء : ماشي يا فريد هخنقك !!

ف الحلبه وقف فريد ؛ والتقط زجاجه مياه وارتشف منها القليل , وتقدم وسكب الباقي ع راس رامز الغائب ع الوعي ف الأرض ، فذ رامز بشهقه قويا ونهض وهو يمسح وجهه ,  ورفع وجهها الي فريد ..

اشاره له فريد بيده واردف ببرود: اطلع يا خ** لاا انت كبرت ولا ايه ؟!

نهض وهو يحرك رأسه يحاول السيطره على الدوار الذي يداهمه وصعد الحلبه من جديد ..
حرك فريد رقبته يمينا ويسارا وتقدم إليها وهو يلكمه ع وجهه وصدره ثم دار حول نفسه وضربه بقدمه سقط من جديد وقد تشوه نصف وجهه ..

دار فريد حوله وهتف : قوم يا حلتها أنا كنت متوقع حاجه تانيه ! دانا هفشخ امك يا خ** !!

نهض رامز بغضب شديد وهرول إليه وهو يحاول لكمه تفاده فريد الضربه وقبض ع عنقه وضربه بقدمه راسه ع أنفه بقوه وهدر :  دي عشان تجيب سيرت مراتي ع لسانك الوسخ ده تاني !

ضربه مره آخره وهدر : ودي عشان تحرم تتحداني ؛
ضربه مره اخري حتي سقط ارضا غارق ف دماءه وهتف : ودي زياده من عندي !!

هلل الجميع بصخب وهتف صياد صياد صياد !!
تقدم الحكم حتي يقوم بالعد ويعلن الفائز قبض فريد ع عنقه وهدر : الماتش لسه هيبدا فوقه بسرعه !
هز الحكم رأسه بزعر وهتف: حـ حاضر حاضر ؛؛
حاول الحكم أفاقت رامز بصعوبه ونهض مره تقدم إليه فريد وضربه بقدمه ف صدره بقوه وهتف : اجمدي يا عروستي دنا هجيب منك عيال الليله دي  هفشخك واقعد فيك يا ابن المره !!

اندفع رامز ع الاحبال من قوه الضربه ورد الي فريد بشكل تلقائي قابله فريد بلكمه قويه اسقطه أرضا وجثي بركبته ع عنقه وهدر: اللي وزك عليا غفلك دانا هسويك بالاسفلت وهطلع متين ك* امك !!

شهق رامز وهو يسحب نفسه بصعوبه وفريد يضغط ع عنقه حتي فقد الوعي وهتف الجميع بصخب

صعد ممدوح ورفع فريد بصعوبه من فوقه وهو يصرخ : فريد بس انت اتجننت سيبه ؟!
صاح فريد بغل وحقد اسود: ورب الكعبه ما أنا سايبه العر* ده غير ميت ؛ اوع يا ممدوح !!
دفع ممدوح وقبض ع عنقه الحكم وهدر : فوقه بسرعه ولو معرفتش هتحصله !!
هتف ممدوح : فريد !!!

اشاره لها بحزم ، هز ممدوح رأسه بيأس وتأرجل من الحلبه ،،

دارت مرام عينيها ف المكان حتي لمحت مازن ومن معه هتفت بحنق : ماشي يا مازن !!
ثم اشاره الي البنات : بصوا هناك ؛
نظرت سما وهويدا الي الناحيه الاخري وشهقت هويدا وهتفت : يا بن ال…
غمغمت سما: هقتلك يا يوسف “
إشارة لهم مرام : تعالوا معايا !!
تحركوا باتجاههم هتفت عهد بذهول : انتوا رايحين فين ؟!
اشاره له هويدا : بصي هناك !!
نظرت إلى مكان اشاره هويدا وبرقت بذهول: يا نهار اسود ؛
هتفت مرام: نهار اسود لابس اسود تعالي !
تقدم الفتيات الي طاولت الشباب شهق يوسف بذهول وهتف: مصيبه سوده وطبلة ع دماغنا واحد واحد !
نظر له عمر وهتف: مالك ياض ؟!

اشاره له برأسه نظر عمر ومازن وممدوح خلفهم وجدوا البنات يقفون متحفزين للقتل بشكل مرعب
سحب عمر يد الفتاه من ع كتفه وتقدم الي هويدا وهدر بعنف: انتي ايه اللي جابك هنا ؟! انتي اتجننتي !!
تحرك يوسف وسحب سما ع جانب وصاح : جيتي هنا ازاي ؟ ومن امتي يا سما ؟!

شهقة هويدا بغل وضربته بأحد ركبتها تحت الحزام وصرخت : قاعد بتلطف يا بن الصياد ؛؛
تزامنا مع صياح سما وهي تضربه بلكمه ف عينه : عينك دي اللي بصت لغيري يا يوسف ؟!
صرخ عمر بالم وهو يضع يده ع رجولته : ضيعتي مستقبلك يا بت المحمدي !!
وضع يوسف يده على عينه وهتف : يخربيتك عيني يا مجنونه !
رمقت مرام مازن بنظره ناريه بادلها بنظره بارده وقفت أمامه وهدرت من تحت فكيها : انت بتعمل ايه هنا ؟!
رفع حاجبه ببرود وغمغم وهو يضع يده ع خصر أحدي الفتيات : وانتي مالك بقا ؟!
سحبت الفتاه من جانبه بعنف ودفعتها بعيد ؛ ومسكت كاس من الطاوله وضربته ع رأسه بقوه وهتفت : مالي ومال الجابوني يا حبيبي ع رايك !!
نظر لها بذهول ووضع يده ع رأسه ثم نظر الي الدم ع يده وهدر : يابت الـكلـ

قطع جملته صوت صياح الجميع وهتافهم عندما أسقط فريد رامز مره آخره ..
دلفت مايا الي الحلبه واقتربت من فريد وهي تنظر إلي رامز الملقي أرضا بحقد وصاحت : فرق كبير بين الراجل اللي بجد والخ** ؛؛
وقبلة فريد ع شفتيه بشكل مفاجئ شهقت عهد ودموعها نزلت ببطئ ؛ وانصدم الجميع من حركه مايا هتف يوسف : يا نهار محن !!!

هرولت عهد خارج المكان وتبعها سما وهوبدا ومرام وصعدا السياره وانطلقت السياره بسرعه ؛؛
وهرول عمر وهو يسير بصعوبه ؛ ومازن يضع يده على رأسه يحاول مسح الدم ؛ ويوسف وهو يضع يده على عينه خلفهم وغمغم : استنا يالا أنا مش شايف حاجه منك لله يا غزال !!

بالداخل دفع فريد مايا بعنف وهو يمسح شفتيه
بـ اشمئزاز  ثم هوي بـ صفعه قويه ع وجهها أسقطه أرضا بجانب رامز الفاقد للوعي وهدر : اياكي تقربي من تاني يا وسخه يا بت الاحـ**

تحرك فريد ونزل من الحلبه وجد ممدوح فقط رمق المكان وهتف وهو يتحرك الي غرفة الملابس : أمال عمر والشباب راحوا فين ؟!
اوما ممدوح برأسه وقال: بصراحه ف كارثه !!
نظر له فريد بدهشة وقال : في ايه يا جدع انطق ؟؟
هز رأسه بأسف وهتف: دانت مصيبتك !! سوده عهد والبنات كانوا هنا وشافت مايا وهي بتبوسك ؛ وكمان مشيت قبل انت متضرب مايا وتزقها !
هز فريد رأسه بجنون وغمغم: ليه !! يلعن كـ* ام مايا  ياخي !!
ارتدا قميصه وهرولا الي الخارج وخلفه ممدوح وصعد السياره وانطلق باقصى سرعه
………………………………………..

وصلت مرام وصفت السياره تحت البنايه وتارجلت عهد وهرولت داخل البنايه وهي تنحب بصمت ، وخلفها مرام وسما وهويدا وصلت الشقه وخلفها مرام دلفت الي غرفه الملابس وأخذت حقيبه وفتحتها وظلت تسحب ملابسها وتضعها بالحقيبه بغضب ونحيب خافت
نظرت له مرام بعدم رضا وهتفت : انتي بتعملي ايه يا عهد ؟!
رد ببساطه: همشي !!
مسكتها مرام حتي تتوقف وهتفت : انتي اتجننتي من اول مطب كده هتسيبي بيتك وتجري ؟!

دلفت هويدا وسما بنظرات مذهوله وغمغمت عهد بدموع : امال اقعد معاه تاني بعد اللي شوفته بعيني ؟!
ربعت مرام ذراعيها حول صدرها: اه ده بيتك ؛ هو اللي يروح يشوف له مكان !!
أشارت لها هويدا : عندها حق يا عهد !
اومات سما بخفه : لو كنتي بت جامده ف نفسك كده واعصابك تتحمل كنت قلتلك تسيبي معاكي ف الشقه وتسوي ع نار هاديه لحد ما يتربا !
هزت مرام راسها بالنفي وردت : لالا دي متخدش ف أيده غلوه وتسلم ؛
جلست عهد بانهزام وغمغمت: اعمل ايه يعني انتوا حيرتوني بجد ؟!
جلست مرام وهتفت : اولا ده جوزك لو من اولها كده هتسبيه لاي واحده تحوم حوليه يبقي احب ابشرك دول كتير جدا اكتر من الهم ع القلب ؛  يبقي ايه !! هنرببهم ونعلمهم الادب ع الهادي ببرود من غير ما نسيبه لغيرنا ! احنا اولا يا حبيبتي برجالتنا !
هتفت عهد : أنا مقدرش اسيبه لغيري دانا اموته احسن ما واحده غيري تعيش معه !!
صفقت هويدا وصاحت : ايوه طب ورب الكعبه لهطلع عينك يا عمر واخليك تقول حقي برقبتي ،،
سما بخفوت وهي تشير الي عهد : تمام بس انا مش مخوفني غير البت دي ؟!
هزت راسها وهتفت: ليه بقا يا اختي ؟؟
وضعت هويدا ذراعها ع كتف سما وردت : لا متخفيش عهد لما بتفقل مش بتفتح بالساهل مش فاكره لما زعلت منه راحت اتخطبت لزين !
ضحكت مرام بمرح وردت : ايوه بقا يا يويو عايزني حبة شقاوه كده تلففه حولين نفسه !
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

وصل عمر ويوسف ومازن تحت البنايه وصف السياره وهتف : هنطلع ولا ايه ؟
تنحنح مازن ورد : لا استنا فريد ؛
يوسف بنفاذ صبر: ولو اتاخر ؟
حدق عمر الي الهاتف وقال : لا هيجي بسرعه لما ممدوح يقوله ؛
مسح مازن ع وجهه وغمغم : اقطع دراعي لو مكان مرام بت الجزمه هي اللي جبتهم البار !!
زفرا عمر بحنق وتأرجل من السياره وهتف: امال هويدا دي مجنونه اصلا !!
غمغم يوسف: لا سما عاقله اوي دول كلهم بنات طقا ؛؛
وصل فريد وممدوح وتأرجل فريد وهتف : مطلعتوش ليه ؟!
أشار ممدوح الي فريد وغمغم: أنا ماشي يا دنجوان ربنا يعينك !!
وانطلق بالسياره
تحرك عمر وهتف : مستنيك يا حبيبي اتفضل اطلع واحنا وراك !
تأرجل يوسف ومازن وهتف: العين متعلاش ع الحاجب يا دنجوان ؛؛
اوما لهم برأسه وقال: اخرس يا ع** منك له !

تحرك فريد وهم خلفه وصل إلي الشقه وأخرج المفتاح وحاول فتح الباب وجده مغلق من الداخل ضرب جرس الباب وهتف : عهد افتحي !

ف الداخل انتفضت عهد برعب وهي تمسك كف مرام وهويدا وتلعثمت : جـ جيه !!
ربتت مرام ع يدها وقالت : اهدي احنا لينا ساعه نهاتي مع امي ؟ انتي نشفتي ريقي يا شيخه !!

هزت سما برأسها بخفه وهتفت: مش قلتلكم يخوفي هتقوم تفتح دلوقتي !!
بلعت عهد لعابها وهتفت : كده أنا هوريكم !

نهضت عهد وزحفت الي الباب وهتفت من خلف الباب: انت عايز ايه ؟ روحي كمل اللي كنت بتعمله يا قليل الادب !!
كتمت مرام ضحكتها واشاره له سما بيدها بمعني تمام ؛؛
عض فريد داخل فمه بصبر وخبث وهتف: عهد حبيبي افتحي نتفاهم !!

  • مفيش تفاهم امشي ؛

لكزه عمر وغمغم: وبعدين ف دماغ الكلب دي ؟!
أشار له فريد وقال : عهد والله أنا كان غصب عني انت عارفه جوزك راجل ميقدرش يرجع ف كلامه وانتي كنت خايفه عليا منه واهو ملمس مني شعره

هتفت عهد بسخط: يا سلام يعني تكدب وتخلف وعدك معايا ف كفه ؛ والعقربه اللي باستك قدامي ف كفه لوحدها !!
جزت ع فكها بغضب وصاحت : دانت ليلتك سوده يا فريد امشي بدل ما اقتلك دلوقتي !
صفق البنات لها  وهم ييشجعونها وهتفت هويدا : مش قلتلكم دي قلبتها تودي ف داهيه ؛؛
سند عمر ظهره الي الحائط وغمغم : النهار هيطلع علينا يا جدعان !
هتف مازن بغضب: أنا ماشي يا عم دي بنات عايزه الحرق ؛
أشار له يوسف وقال : خدني معاك ياسطا أنا ضغطي عالي لوحده !!
دلف يوسف ومازن وعمر  الي المصعد وهتف مازن : تعال يا عم اختي وانا عارفها مش هتفتح عنيده وبت ستين ف سبعين ؛

اوما له ودق الباب بقوه وهتف بحده : ماشي يا عهد انا ماشي بس راجع تاني ؛ والمره اللي جايه هطلع ميتن أهلك يابت نور الدين ،، احنا في حساب بينا عشان جيتك البار هطلعه من كـ…
هتفت يوسف وعمر : هب هب  انت بتقول ايه يخربيت لسانك !!
نظر لهم ودق الباب وهتف : ولا بلاش احتراما لاخوكي بس ؛
هز مازن رأسه وغمغم: يعجبني فيك احترامك للآخرين يا دنجوان !!
ف الداخل جحظت عينيها برعب وهزت راسها بذهول : هو قال ايه ؟!
بلع البنات لعابهم وغمغمت هويدا : أنا مليش دعوه !
ورده سما : ولا أنا !!
نهضت مرام وهمسة : ايه السفاح ده ؟؟

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
خرجوا أمام البنايه وهتف فريد: انا راجع البار تاني
قطب عمر حاجبيه واردف: ليه تاني ؟!
صعد السياره وهتف: هراجع الكاميرات من اول ما وصلوا بنات العـ** دول ليكون حد اتعرض ليهم !!

أخرج سيجاره واشعلها وقال: وع الله يكون حصل حاجه عشان احرق البار باللي فيه ؛ وارجع اطربق الشقه علي دماغهم كلهم ؛واولهم السنيوره بتاعتي !

صعدوا السياره وهتفوا : ماشي يلا معاك !!
وصل فريد وعمر ويوسف الي اقرب شقه وهي شقه مازن بعد مراجعة الكاميرات ولم يجدوا شي فالكل كان منشغل بالمباراه ..
جلس فريد بتعب وغمغم : عايز قهوه ؛
اوما له مازن وقال : تمام ؛
دلف مازن الي المطبخ يحضر القهوه
واردف يوسف : وبعدين طابلة ع دماغنا  يا دنجوان ؟!
اشار له فريد وقال: مفيش غيرها اللي لعبة ف دماغها أنا عارفه بت كلب !

  • مرام مش كده ؟!
    هتف بها مازن بغضب وهو يضع القهوه وجلس
    وأكمل : سمعت عن كيد النساء ؟!
    هز فريد رأسه وأكمل : هي الكيد بحد ذاته بت الع**
    ضحك عمر وقال: انت يا مازن ضميرك ابيض بشكل ايه الملاك اللي وقعت فيها دي ؟!
    غمغم فريد : اوي اوي !! طب ماشي يعني يرضي مين اطردت كده عشان لعبة ماتش ملاكمه ! وانا اللي كنت  بحفل علي عر* من اصحابي من يومين عشان مراته طردته عشان كان بيعلم واحده السباحه !!
    ضحك عمر وغمزه: السباحه ؟!
    عض فريد ع شفته وقال : اه ف البانيه !
    سقط الجميع من الضحك وهتف يوسف : لعيب صاحبك ده متعرفني عليه !!
    القا فريد عليه الوساده وهتف : اتلم يا عر* كل عيش  ؛
    ضحك يوسف ووضع الوساده خلف ظهره وتناول يوسف كوب القهوه واردف: والله يا شباب فكرة وئد البنات دي مكنتش من فراغ !
    هز مازن رأسه وغمغم: اهي البت دي اول واحده المفروض تتوئد ؛؛
    عض عمر ع يده وهتف : يا اخي هو ماتش ملاكمه حضرنا ننضرب كده وكمان نطرد بربطة المعلم ؛ امال لو كان العصمه ف ايدهم كنا أطلقنا من اول يومين بقا امال لو علمنا السباحه ؟؟
    نهض فريد وهتف: ولا لو نشوف قطه كده نشربها شوية لبن ؟!
    ضحك عمر وغمزه: شكلك مخزن جامد ؟؟
    اقترب فريد من الشرفه وهتف: مصنع جبن يا جدع ! أنا اللي عمري ما خزنة وانا عازب اخزن وانا متجوز ؛؛ يلا الرجوله ف ذمة الله كفايه هري بقا أنا دماغي ورمت الصبح طلع أنا عايز انام يا مازن

أشار له مازن الي الغرفه وقال : ع راحتك الاوضه اهي ولو عايز تغير الهدوم كلها جوه زي بيتك تمام

نهض مازن وسحب سترته هتف يوسف وهو يضع يده على عينه: رايح فين انت كمان ؟!
ارتدي مازن سترته وهدر: مشوار مهم ؛
نظر له فريد وقال: اوع تقولي رايح لمرام ؟
رد عمر : انت عارف مش هتفتح الباب ادخل نام يا مازن ؛؛

تحرك مازن الي الباب وهتف : أنا الوحيد اللي ساح دمي ف أم الليله دي وانا مش هسيبها ؛؛ واه يابوي حرمه تسيح دمي ده كنها خربت !
ضحك فريد وعمر ويوسف هتف : العرق الصعيدي طلع محدش يكلمه !! روح يا ولدي  عمي خلص تارك منيها بت المحروق دي “
تحرك فريد الي الغرفه وغمغم : لالاا دي هبت ع الآخر !
دلف فريد الي الغرفه واغلق الباب ونزع قميصه وجلس ع الفراش وأخرج هاتفه وطلب رقم وهتف : ايوه يا جلال فتح عينك كويس اوي أنا مش ف الشقه !
سكت برهه ثم هتف: لا مش هتاخر و فتح عينك اوي ،
سكت برهه اخري وغمغم : فوق تمام !! لا يا جلال دي فيها رقبتك يا حلتها ماشي سلام ؛
اغلق الخط وعض ع شفتيه وهمس: ماشي يا عهد !!
………………………
وصل مازن أسفل البنايه وسحب هاتفه وطلب مرام
ف الشقه وضعت الهاتف أمامها ع الفراش وهي تنظر إلي اسم مازن يضي الشاشه باستمتاع رن مره بعد مره وهي تضحك بمرح عليه ..
ف الأسفل نفخ بضبق واردف: أنا هعرف اخليكي تنزلي مش تردي !!
ارسل رساله صوتيه رنت عند مرام مسكت الهاتف وفتحت الرساله وجحظت عينيها عندما وجدت صوت مازن متعب للغايه وهو يقول : مرام أنا ف المستشفى وتعبان اوي عملنا حادثه صغيره واحنا مروحين بلاش تقولي للبنات كان نفسي اسمع صوتك قبل ما ادخل اوضة العمليات يا قلبي بحبك

نهضت مرام وهي لاتري أمامها من الدموع التي ملأت عينيها وبدلت ملابسه وخرجت بسرعه فتحت باب الشقه وجدته أمامها شهقت بفزع وهتفت : ااانت اتجننت !! ايه اللي انت عملته ده ؟!
اقترب منها وحاول الدخول أسرعت بغلق الباب ولكنه حال دون ذلك ودلف واغلق الباب تراجعت من هيئته الشرسه وغمغمت : انت اتجننت انت عايز ايه ؟؟
اقترب منها وتمتم: بقا بتعوريني وتسيحي دمي يا مرام !!
تراجعه بسرعه وقالت : انت اللي استفزيتني ! ايه ده انت بتعمل ايه ؟؟
كان مازن بداء بخلع سترته والتقدم إليها تراجعت بفزع وقالت : تبقي اهبل لو فاكر انك تقدر تلمسني غصب عني يا مازن !! امشي اطلع بره بدل ما اصوت واصحي البنات وافضحك قدامهم ؛؛
اقترب منها بثبات ورد : أنا عايزك تصوتي وتبقي فضيحه بقا وحل الفضيحه ايه ؟!

  • ايه يا مجنون ؟
    اقترب منه وحملها ع كتفه بسرعه وقال : الجواز ياروح المجنون !!
    دلف بها اول غرفه مفتوحه وفارغه وهي اصلا غرفته واغلق الباب والقها ع الفراش ؛؛
    تراجعت بسرعه قبض ع قدمها وسحبها بعنف وقال : انتي فاكره نفسك رايحه فين انتي معاقبه يا مرمر !!

حاولت فك قبضته من قدمها وهتفت : معاقبه !! وايه هو بقا عقابي يا همجي انت ؟!
هز رأسه وتمتم: انتي كده بتزودي عقابك لمي لسانك يا قطه احسن !

خلع حذائها من قدمها وضربها ع باطن قدمها بقوه وغمغم: همدك ع رجليكي اللي جابتك للبار يا مرمر ،
ضربها مره اخري بقوه  كتمت مرام صرختها وهتفت : يا مجنون كفايه !
ضربها بقوه اكبر مره بعد مره حتي أصبحت قدمها حمراء بشده نزلت دموعها بصمت وهي تعض ع شفتيها تمنع شهقتها نظر لها واشفق عليها وأخرج من جيبه مرهم ملطف ووضعه ع باطن قدمها ودلك قدمها بنعومه ورقه فائقه ثم قبل قدمها برقه واقترب منها ومسح دموعها بطرف يده وهمس: حقك عليا حبيبتي ؛
شهقت بالم وردت : مش خلاص عقبتني سيبني بقا
امشي ؟
ابتسم عليها واقترب منه حتي أصبح فوقها وقبلها برقه ؛؛
حاولت دفعه فقبض ع يدها وثبتها بجانب راسها وتعمق ف قبلتها والتهم شفتيها بقبله عميقه حتي استكانت بين أحضانه فصل قبلته وقبلها ع جبهتها وتمتم: آسف اوي ؛
قبل وجنتيها وغمغم: نامي يا قمري !!
هزت راسها وهي تحت تأثير سحر اللحظه نهض من الفراش ورفع الغطاء عليها وقبلها ع جبهتها وتمتم: تصبحي ع خير يا مرمر ؛
همسة برقه : وانت من أهله ”

ابتعد عنها ع مضض وخرج من الغرفه ثم الشقه ورجع الي شقته وجد الهدوء يعم الشقه دلف الي غرفته مع يوسف ونام ع الفراش وهو هايم ف ملكوته الخاص ..

مر أكثر من ثلاث ساعات وهو يتقلب ع الفراش وكأنه جمر مشتعل اعتدل وهتف بحنق : كده يا عهد ! عاجبك حالي كده ؟ مرضيه انتي كده ؟!
ضرب جبهته بغلب وغمغم: هو أنا كنت بنام ازاي قبلها أنا هتجنن ؟!
نهض من الفراش وارتدي قميصه وهدر وهو يخرج من الغرفه : وحيات امك هربيكي ع حرقة دمي دي !!
وووووووووووووووو

ساحرة القلم ساره احمد 🖋️

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
نبّهني عن
guest
0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments